Få kontroll på likviditeten med gode løsninger for fakturering, purring og inkasso.
En av de viktigste oppgavene en virksomhet gjør, er å fakturere og følge opp at pengene kommer inn. I Silfer jobber vi med hele prosessen, slik at pengene kommer raskt og effektivt inn. Det bedrer likviditeten til ditt selskap.
“Målet er å korte ned tiden fra varen eller tjenesten leveres til pengene kommer inn på konto.”
Elektroniske fakturaer og effektiv fakturering
Det handler om å få fakturert så tidlig som mulig, med riktig faktura som er lett å forstå for mottaker og til slutt sørge for at den blir betalt på forfall.
Hos Silfer kan du få hjelp til å sette opp gode rutiner og systemer, slik at du når målet med en effektiv og oversiktlig fakturering som gjør at pengene kommer inn på konto.
Alle våre systemer støtte elektronisk faktura. Dette innebærer at din faktura i løpet av sekunder kan nå frem blant de 4 millioner registrerte mottakere av elektroniske faktura i Norge i dag, både innen bedrifts- og privatmarkedet samt offentlig forvaltning.
Hvis du har behov for å rydde i hele prosessen fra salg til innbetaling, hjelper vi deg å sette opp dette.
Når du setter hele jobben bort til oss, henter vi faktureringsgrunnlaget og gjør alt.
For å sørge for at du selger til kunder som kommer til å gjøre opp for seg har vi mulighet for å gjøre kredittsøk, før du sender varene.
Vennlig påminnelse og automatiserte purringer
Hvis fakturaene som er sendt til kunden ikke blir betalt, til tross for effektive faktureringsrutiner, lesbare fakturaer og godt forarbeid med kredittsjekk, må kunden purres. Dette kan gjøres på flere måter og må tilpasses den bransjen du er i, ditt selskap og type kunder.
Silfer leverer alt fra rådgivning, via manuelle purretjenester til helautomatiserte purrerutiner, hvor ingen mennesker er inne i bildet. Når vi ser på rutinene, tar vi utgangspunkt i ditt behov. Hvilken bransje opererer du i, hvordan er kundeporteføljen satt sammen og nøkkeltall som hvor mye utestående er det og hvor mange dager, er bare noen av spørsmålene vi stiller. Basert på svarene, setter vi opp rutiner som passer ditt behov.
Førstnevnte passer kanskje selskaper som har en stor kunde å forholde seg til, mens sistnevnte kan passe selskaper som har stort antall nye kunder løpende. Men vi leverer også alt i mellom disse ytterpunktene.
Hvilket system vi velger, er basert på ditt behov. Har du en stor betydelig kunde og få fakturaer, kan en løsning med personlig oppfølging være det beste. Har du et stort volum av både kunder og fakturaer, kan en helautomatisert prosess være det meste effektive.
Hos finner du dermed flere ulike systemer. Vi samarbeid med flere aktører for å lage de beste løsningene, som:
Kredin og Kapitalkontroll som leverer programvare for egeninkasso
Amili som leverer autocollect - automatisert fakturaoppfølging
Fair Collection
med flere.
Vi leverer også et egenutviklet system for vennlige purringer. Dette er ideelt for selskaper som ønsker å sende ut en påminnelse, fremfor et inkassovarsel ved første gangs purring. I denne løsningen ligger en oppfølging av reskontro, purrerutine, oppfølging og rapportering. Løsningen passer for de med høyt volum.
“Det finnes en skog av løsninger og muligheter når en kunde skal purres. Derfor handler det om å finne akkurat den løsningen som passer deg best.”
Vi tar gjerne en titt på hva vi kan gjøre for deg og bedriften din.
Du kan ringe +47 970 22 271
eller send inn skjemaet, så tar vi kontakt
Åpningstider:
kl. 08:00 – 16:00 mandag – fredag
Silfer AS gjør regnskap enkelt for små og mellomstore bedrifter. Vi bruker digitale løsninger for å holde oversikt og hjelpe deg med å få kontroll på tallene – uten unødvendig stress.